Showing posts with label akademik. Show all posts
Showing posts with label akademik. Show all posts

Friday, January 2, 2009

Exchange student

Pepagi lagi dapat sms dari my Boss, pagi ni ada misi khas, pemindahan budak-budak korea dari kolej 5 ke Kolej 12,

actually Department kami dah masuk tahun ke 4 buat program exchange student ni, every year ada karenah ngan bebudak citer winter sonata nih, this semester, awal2 lagi dah buat hal, ngadu kat lecturer derang ..so derang request tuk tukar kolej kediaman, kiter as a tuan rumah terpaksa melayan karenah

(lemas tul ler ngan depa ni). seawal jam 8.30am (waktu malaysia) kami dah tercegat kat depan kolej  5, dalam gerimis, menunggu van hijau (Fakulti) tuk pindah depa,

(dengan rasa tanggungjawab, En. Zul, tanpa mengira pangkat yang disandang, sanggup mengangkat beg depa)

beg depa, masyaAllah,  besar beg dari tuan, macam nak tinggal terus kat Malaysia, FYI (non UM), kolej 5


 ngan kolej 12 ni, bersetentangan jer, cuma dipisahkan oleh sebatang jalan raya. 


mungkin faktor usia kolej 12, lagi muda dari kolej 5, (jarak umur ) inilah yang menyebabkan mereka 'demand' nak tinggal di kolej 12. (pandangan peribadi I). pemindahan setel hampir jam 10:00am (waktu malaysia)

Thursday, January 1, 2009

PNC International Nursing and Health College

Dengar nama "International' cam gempak, search dalam tenet pun xder, hampees tul...terletak kat Kota Seri Emas, Nilai, tempat 'Jin bertendang' (org kelate kata), seb baik GPS I ok, xsesat I tell U. Actually, College ni under KPJ, KKM 'tumpang' cik2 misi dia kat sini.  To all bakal Misi, , amik course nursing, bukan hanya kerana nak dapatkan kerja ngan gomen dan gaji setiap bulan, tapi harus ingat, kerja anda nanti 'deal' dengan manusia, ikhlaskan niat, jadikan kerja sebagai satu Ibadah.

My cousin's wife ngan anak2 dia, Daniel and Dania, My Mum, and My Makcik, 

ni bilik hostel depa, umah yang dijadikan hotel, satu umah 3 bilik, (10 pelatih)


Berpeluh ketiak panjat tangga, patut ler depa sumer slim...hehe

susah tul nak snap pic muke budak ni...

View bangunan pentadbiran dari tingkat 3 bilik hostel.

Dah balik, Tol Nilai RM4.70

Depa kat depan, berpecah kat highway

USIM?
Cantik View kat MARDI, cuaca xbaper elok, mendung

no more pic..bateri dah kong..

Friday, November 14, 2008

Agenda Today

Menghadiri Syarahan Perdana  Prof. Dr. Burhanuddin Yeop Majlis
8:00 bertolak ke UKM dengan WRF 2**

Posing lu (sorry Pn. Salmah xmuat camera..huhuFuture MEMS specialist  Cik Eisha & Cik Ainisampai lewat, sit depan daaa penuh terpaksa dok blakang..huhu
Dewan senat, Bangunan Canseleri UKM

Perarakan Masuk

VC & Prof.
Ucapan VC
Sebelum Pulang.

cenderahati yg Comel


Talk pasal nano, dapat gula2 nano