Showing posts with label shopping. Show all posts
Showing posts with label shopping. Show all posts

Friday, October 29, 2010

Jalan TAR

Lunch hour, hari jumaat, saat yang dinantikan terutamanya bagi penjawat awam, kenapa???.............hurm....anda tahu jawapannya :D.

xsah sekiranya xdiisi dengan aktiviti yang berfaedah kepada ekonomi negara..terutamanya sesiapa yang bekerja sekitar ibukota Kuala Lumpur..Jalan TAR, walaupun hampir setiap bulan dalam tempoh sebelas tahun menetap di Kuala Lumpur, xpernah rasa jemu untuk ke sini...
berhantu agaknya yer...huhuhu

kunjungan kali ini sekadar untuk mencuci mata...manalah tahu, kot2 berkenan :D
kalaulah acik muat kebaya ini....mau kenduri 3 hari 3 malam.. :P


sesi pilih memilih...belum lagi masuk sesi tawar menawar...


camner agaknya derang boleh jual baju ready made siap beading dengan harga yang murah??






Jubah murah... ngeeeeeeeee!



anak saper ntah... ore Kelate kato...buas benar!

Sunday, July 12, 2009

Kegawatan Ekonomi

Semalam keluar ke Jalan Tunku Abdul Rahman, menemankan seorang kawan untuk membeli 'sesuatu'. Dalam kegawatan ekonomi yang melanda dunia termasuk di Malaysia, rakyat masih mampu untuk membelanjakan wang mereka bagi tujuan membeli-belah, heran kan?

Saturday, April 25, 2009

HATI - HATI

Kisah semalam....

I dan geng2 Lab keluar lunch kat Midvalley, sambil-sambil tu window shopping..kot2 'terbeli' (boleh guna ke istilah ni). maka kami  berempat dengan penuh confident ni masuk le ke dalam satu outlet yang menjual pakaian dan aksesori wanita, tak sangka ada jual kasut wanita gak. 

The story is...

Kasut kat sini memang cantik-cantik , dan harga nya pun cantik ....

tapi..

hati-hati kepada semua kaum wanita yang beragama Islam... kasut2 kat sini hampir keseluruhannya "Pigskin Lining"....

seb baik sempat nampak sticker yang ditampal di dalam bahagian dalam kasut...
size sticker lebih kurang size syiling 20 sen dan ditampal di bahagian dalam... memang bengong..

sticker yang ditampal amat kecil dan boleh mengelirukan pembeli. 
sepatutnya pihak pekedai hendaklah mengasingkan kasut ini dan tidak boleh diletakkan di rak terbuka..memang tak sekolah..kena report kat persatuan pengguna islam ni
sesetengah kedai kasut lain akan meletakkkan label di hadapan kasut dan mengasingkan kasut ini bagi mengelakkan kekeliruan pembeli..

salah satu daripada kasut 'Pigskin Lining'

Moral of the story...berhati-hatilah

Saturday, April 11, 2009

JALAN TUNKU ABDUL RAHMAN

Sabtu, 4:00 petang 
lokasi : Jalan Tunku Abdul Rahman...
korean silk...
less
lawa siot...

mine


cantik...tapi tak kena ngan kaler kulit ku..waaa
of course not mine..hehe
Laksa; Aini, Nasi Beriani ; Me
Nasi  Beriani paling sedap kat KL

Seb baik hujan lebat, tak leh nak jenjalan banyak kedai 

Balik..terus INSAF...

Thursday, March 5, 2009

Mac - Hello Kitty Collection



Masuk dalam senarai boikot ker kengkawan?..

Wednesday, February 25, 2009

J CARD DAY - JUSCO MIDVALLEY


Terapi Minda dan Fizikal yang paling baik buat  I ... shopping, hasilnya selepas melabur untuk jusco setelah 2x ke sana dalam tempoh 2 hari

Friday, February 13, 2009

Dior

Td I kuar lunch ngan my boss kat Jalan Telawi, nampak sorang pompuan bawak handbag ni...huhu  terbawak masuk mimpi malam ni..huhu (USD 2255)

Monday, February 9, 2009

Pavillion



Lunch kat Pavillion... ni ler kerja orang xder kerja..haha.. not bad, len kali bley datang lagi.

Thursday, January 22, 2009

MIDVALLEY

Kuar dari Petaling Street, parking kena RM8.50, sambung lagi ke Midvalley, hari masih siang..haha, konon-konon nyer nak window shopping, sajer nak survey perfume paling popular kat SaSa, Gucci by Gucci, best giller I tell u..haha..


Singgah kat Estee Lauder JJ, kebetulan Jeannie yang jaga, suka sangat ngan amoi ni, dahler xkedekut, friendly plak tu, kalo ngan yang 2 org lagi tu..hu..jangan harap
haha
per lagi make up session laaa...lalala



Thanks.. Jeannie..


erm..lipstick Crystal Bronze..eye shadow achik luper lak..ahaks..


Wednesday, December 31, 2008

Midvalley

Family nak mai, terpaksa lah pegi shopping barang dapor, huhu..actually dah lama tak masak, asyik balik lewat jer. sekali shopping, mak aih, sesak nafas jap. wat to do, cthnya bawang bukannya bley beli seketul dua, kena beli sepeket, pasni terpaksalah balik masak

Lalu depan Kamdar, ada sale kasut sekolah clearance stock jenama BATA, RM10.00 sepasang, per lagi, Makcik borong sampai 6 pasang tuk anak2 buah, murah giller beb.

dok tunggu my cousin tutup kiosk dia, snap pic view LG Midvalley at 10.16pm

Kire baki kuih, wastage

Lulu Nyonya Kueh, SA Midvalley.

Kebanyakan kedai kat sini tutup 10:00pm, dunkin donut dan pizza hut paling lewat tutup kat sini, kalo tak silap Nando's dan Delifrance pun tutup lewat gak.


Thursday, December 18, 2008

Fendi

Ada saper2 tak yang bermurah hati nak sponsor?..
Fendi
fire red suede 'Secret Code' bag
RETAIL VALUE: $2,380.00
BLUEFLY: $1,904.00
YOU SAVE 20%


Fendi
black 'Roman' leather 'Selleria' cinched tote
RETAIL VALUE: $2,200.00
BLUEFLY: $1,760.00
YOU SAVE 20%

Wednesday, December 3, 2008

Shopping


Shopping sebagai terapi Minda...ada saper2 nak sangkal dakwaan ini?...
so...let shopping..

inilah hasilnya...

Saturday, November 15, 2008

Petaling Street

Petaling Street



Petaling Street, the centre of Kuala Lumpur's original Chinatown, maintains much of its traditional atmosphere, particularly at night when vendors fan out their merchandise along the street.

While you can shop for anything from gems and incense to toys and t-shirts, the true allure of this night market is in wandering about and enjoying its sights, sounds and energy. Food is plentiful here with many scrumptious varieties to choose from; some of the restaurants here have been in business for generations. Locals flock to Petaling Street primarily for bargain accessories and great Chinese food. So, go on, be brave - head down to Petaling Street with an empty stomach and an adventurous spirit. Even if you don't spend a penny, (which will be hard!), you are guaranteed to have an amazing experience here.

At the end of Petaling Street, you can further explore the Chan See Shu Yuen Temple which dates back to 1906. The interior of this building features open courtyard pavilions, intricate carvings and paintings. On the exterior, the temple depicts elaborate glazed ceramic sculptures which grace the facade and roof ridges.

For more adventurous tourists, further down from Petaling Street is the South Indian Sri Maha Mariamman Temple. This temple is situated at Jalan Tun H.S.Lee which is within walking distance from Chinatown. Built in 1873, the temple is said to be the most ornate and elaborate Hindu temple in the country. The design and decorative features include intricate carvings of Hindu deities, gold embellishments, precious stones and hand-painted motifs. Exquisite Italian and Spanish tiles provide further ornamentation. A silver chariot housed within the premises features prominently in religious processions, transporting the statue of the deity through the city streets.

Outside the Sri Maha Mariamman Temple are stalls selling garlands and strings of sweet smelling jasmine. Additionally, the strong aroma of Chinese traditional herbs and that of freshly brewed coffee waft through the air from across the street.

For more information: malaysia.travel/consumer/destinations/item.asp?item=petal... 

Hari ni ke PS, nak beli bunga tuk siapkan tempahan sirih junjung org nak bertunang, selalu ke PS ni kalo nak beli handbag atau Chestnut, handbag kat sini murah..kalo pandai bargain..tapi hati2 I tell U...


mula-mula beli bunga melur, 60sen sekaki,  pastu baru ke kedai bunga nak beli bunga ros, murah sangat  yang local, 2 dozen RM13.00. Bunga2 import pun ada

Rose bouquet RM40
kalo sesaper nak kenal..ini lah dia bunga Sundal Malam



sambil menunggu Auntie jual bunga ni siapkan ikatan tuk bunga melur, baru makcik perasan..kat sinilah rupanya Hotel Malaya, berhadapan dengan kedai Auntie jual bunga ni..