Friday, January 21, 2011

CINTA INTERNET

Percaya atau tidak..tapi inilah hakikatnya...ramai rasanya diluar sana yang mungkin tidak percaya, ramai juga yang mungkin pernah dikecewakan... dari Cinta Internet...

sepanjang pengalaman hidup I, mereka yang berkahwin hasil dari Cinta Internet ni..bahagia jer...My Cousin, seorang di Mesir dan seorang lagi Kat Malaysia..bertemu jodoh melalui Cinta Internet..so far perkahwinan mereka bahagia dengan seorang cahaya mata

Besok bakal menyaksikan satu lagi kisah 'cinta Internet' disatukan...
Ini adalah pasangan yang ke 5 yang I kenal dalam hidup ini yang disatukan dari Cinta Internet

Tahniah Cik Puan Aini & Tuan Syafiq...semoga berbahagia hingga ke akhir hayat

Merujuk kepada satu penemuan menarik yang dilakukan oleh Norton Symantec iaitu Norton Online Living Report, banyak impak atau perubahan boleh kita lihat terhadap penggunaan Internet yang meluas di kalangan pengguna. Laporan ini didapati hasil kajian terhadap 9,000 pengguna talian dewasa dan kanak-kanak daripada 12 negara. Meskipun tidak termasuk Malaysia, namun ia boleh digunakan untuk memberi gambaran kepada kita evolusi yang dibawa oleh teknologi moden ini. Salah satunya ialah dalam membeli cinta!

Wah, sebut cinta, ada hati yang sudah berbunga-bunga. Jangan salah faham, cinta yang dimaksudkan bukanlah cinta yang boleh dibeli dengan wang ringgit. Bukannya cinta yang dijual pada eBay. Tetapi Internet menyediakan platform untuk anda mencari cinta, mengukuhkan hubungan, berkomunikasi dan merapatkan hubungan sedia ada. Ianya tidak mustahil untuk mencari cinta di talian atau mengukuhkan hubungan kerana tujuh daripada sepuluh individu seluruh dunia dalam tinjauan ini menyatakan Internet membuatkan hubungan mereka lebih baik.

Dari sudut kekeluargaan pula, Internet mempunyai peranan tersendiri dalam komunikasi keluarga. 71% daripada individu yang ditinjau menyatakan Internet memudahkan mereka untuk berhubung dengan keluarga. Ia juga telah dipersetujui 53% individu lain yang turut menambah bahawa Internet memperbaiki kualiti komunikasi sementara 45% menyatakan Internet telah memperbaiki hubungan kekeluargaan secara keseluruhan. (Majalah PC, Mei 2009)

2 comments:

Muhamad Zaki Zafir said...

sy lak, cinta internet x menjadi.tp rupanya menjadi dgn kwn si cinta internet tu.alahai hidup.bnda yg kita x expect yg dtg. ;)

faraulah said...

Zaki: hehehe...kalau dah jodoh..xkemana