Monday, December 7, 2009

KB MALL Runtuh???

I was shocked..baru tau pasal ini...lembab betul ler. (semalam I baca buku tau, xtengok Tv dan baca paper) dalam pencarian mencari info, pelbagai versi cerita yang ada, semua yang berbeza..mana satu betul ni?

Al-Fatihah untuk mangsa yang meninggal.





Photo: Lee Kum Chuan

Kemaskini 9:45 Malam (6 Dis 2009)

Dua pelajar perempuan sebuah kolej kejururawatan Masterskill cawangan Kota Baharu maut manakala seorang lagi parah apabila sebuah kereta terjunam dari tingkat atas sebuah pasar raya KB Mall di sini.

Jurucakap polis yang mengesahkan perkara itu berkata berdasarkan laporan awal kejadian itu berlaku pada pukul 5.40 petang.

  • Sumber daripada TV3:

Kejadian berlaku pada hari ni (06/12/09) Jam 4.45 ptg di mana sebuah kereta rosak dan di tolak dengan bantuan orang ramai sehingga merempuh bangunan di area parking tersebut dan terjatuh dari tingkat 3 ke kawsasan escalator tingkat bawah berhadapan dgn Levi’s store dan Watson.

  • Sumber yang tidak dapat dikesan (sebahagian sahaja):

MENURUT SAKSI YANG MELIHAT KEJADIAN ITU BERKATA, KETIKA KEJADIAN, PEMANDU KERETA JENIS MAZDA DAN DUA LAGI PENUMPANG KESEMUA-NYA DIPERCAYAI WANITA, SEDANG BELAJAR MEMANDU DI TEMPAT LETAK KERETA ATAS BANGUNAN PASARAYA ITU.

KEMUDIAN, KERETA YANG DIPANDU ITU GAGAL DIKAWAL DAN MEREMPUH BUMBUNG PASARAYA BERKENAAN SEBELUM TERJUNAM KE ESKALATOR YANG BERADA DITINGKAT DUA.

PADA KETIKA ITU, MANGSA, SITI NOR AMIRA SAMSUDDIN 19, SITI NOR DIANA AZMAN 18 DAN RASHIDAH AHMAD LUTFI 24, BERADA DI-ESKALATOR BERKENAAN.

MANGSA, SITI NOR AMIRA YANG CEDERA PARAH DIKEPALA MATI DITEMPAT KEJADIAN, MANAKALA SITI NOR DIANA MATI DALAM PERJALANAN KE HOSPITAL SETELAH PENDARAHAN TERUK DI KEPALA.

MANAKALA RASHIDAH CEDERA PARAH,DAN MASIH BERADA DI UNIT RAWATAN RAPI,I-C-U, HOSPITAL RAJA PEREMPUAN ZAINAB DUA KOTA BHARU.


Sumber lain: ntvirus , Azah , NixkGeekier & MuzaffarSalleh.

7 comments:

faraulah said...

Yer..setuju
dan I paling suka hon kepada sesiapa yang sedang menggunakan telefon bimbit semasa memandu..hehe

aza ni said...

pemandu dan penumpang kereta tak ditahan.kenapa ye?

faraulah said...

En. Azani,

katanya (dengar2 citer) deme tu melarikan diri..walahua'lam

wawa pucca said...

mcm2 boleh jadi

kerja tuhan

faraulah said...

Cik Wawa,

Dunia akhir zaman..huhu

rabia-adawiah musa said...

takde tmpt lain nak belajar memandu?? g sekolah ravi laa huhu

faraulah said...

Biah,

Lain feeling kot belajar memandu kat atas bangunan ni