Saturday, November 21, 2009

Rileks jap...just for fun


DIALOGUE ANTARA LEMBU & AYAM

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

Lembu : Kenapa kau kata macam tu?

Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!

Lembu : Hah! Buat apa pulak?

Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua
tiga ekor.
Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.
Tapi manusia
ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan
telor aku,
macamana aku nak dapat anak!

Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!

Ayam : ?? Maksud kau?

Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak
bunuh diri pun ada.
Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang
pun tak pernah
panggil aku MAK!

Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

2 comments:

Nur said...

macam2 ada... terkena plak nur pagi ni coz tadi nur pegi ambik telur ayam kampung dlm reban.

faraulah said...

hahaha,

Nur, just for fun..di hari minggu