Thursday, July 9, 2009

DUA KISAH TRAGIS

Kisah 1


Kisah yang pernah mengemparkan negara satu ketika dulu apabila Mek Wook Kundor,106 berkahwin dengan seorang pemuda, Mat Noor Che Musa, 37. Maka ramai yang berkata cinta itu buta tidak mengenal usia.

Hari ini Mek Wook terpaksa berpisah dengan suami tercinta apabila suaminya ditahan oleh Agensi Dadah kebangsaan kerana terlibat dalam penagihan heroin dan dihantar ke Pusat pemulihan Dadah di Sungai Besi. Maka Mek Wook terpaksa berpisah dengan suaminya selama 2 tahun. Mek Wook pasti akan kembali kesunyian selepas ini.
Mek Wook dicium suaminya sebelum berpisah untuk ditahan di Pusat Serenti Sungai Besi

Kisah 2

Kisah ini melibatkan seekor beruk yang juga bernama Mek Wook yang tiga hari lepas 'diimport' oleh Kerajaan Negeri Melaka untuk mempromosikan produk pertanian di negeri Melaka. Mek Wook dibawa khas dari tuannya di Terangganu sebagai usaha kerajaan negeri Melaka untuk menunjukkan kepandaian beruk memetik dan mengupas kepala kepada pelancong dan pengunjung di Melaka.

Beruk berkenaan ditambat di belakang kediaman rasmi ketua Menteri Datuk Seri Muhd. Ali Rustam. Malangnya beruk berkenaan ditemui mati semalam yang dipercayai akibat 'tekanan perasaan'. Ali Rustam dilaporkan terkejut dengan kematian beruk berkenaan.
Tinggal kenangan....saat-sat manis Ali Rustam dan Mek Wook...

sumer : dikopipes dari: sini

6 comments:

Mohd Naim said...

kalau beruk pun boleh mati akibat tekanan perasaan..org lagi lah kan..hehehe

faraulah said...

En. Naim,

Agak2nya ko tertekan tak kat sana?

angkasanuri said...

Terima kasih kerana menjadi pengikut blog saya.

faraulah said...

En. Angkasanuri,

Terima kasih kerana sudi singgah.

naqiubex said...

Huwah.. Beruk pun ada tekanan perasaan.. Mungkin Rustam jarang main dengan dia kot

sonata anak kancil said...

berok pun mengalami tekanan - inikan pulak manusia!!!